piątek, 24 marca 2017

Generator plemion jaszczuroludzi

Tym razem na warsztat trafił drugi generator, który pojawił się na angielskim blogu gdzieś w 2012 r. Jeśli ktoś będzie chciał szybko zaludnić jakiś teren różnymi plemionami jaszczuroludzi to niniejszy generator może mu się do niego przydać. Bez zbędnego gadania, poniżej dostępne jest to niewielkie narzędzie.



By wylosować plemię, należy wykonać następujące kroki:
  1. Określenie rozmiaru plemienia
  2. Wylosowanie pierwszego członu nazwy
  3. Wylosowanie drugiego członu nazwy
  4. Określenie koloru łusek
  5. Określenie ulubionej broni

Rzuć 2k6, by określić rozmiar plemienia:
2. wymierające(1-10, wódz, k3 dzieci, k4 kobiety
3-4. małe (2-20, wódz, plemienny bohater, 1-3 kapłanów, 100% niewalczących)
5-9. średnie (4-40, wódz, 1 plemienny bohater na 10 wojowników, 1-6 kapłanów, 150% niewalczących)
10-11. duże(8-80, wódz, 1 wielki plemienny bohater na 10 wojowników, 1 plemienny bohater na 5 wojowników, 4-24 kapłanów, 150% niewalczących)
12. wielkie(16-160, wódz, 1 wielki plemienny bohater na 10 wojowników, 1 plemienny bohater na 5 wojowników, 1 wybraniec bogów, 4-24 kapłanów, 175% niewalczących)

Jeśli wylosujesz liczbę członków plemienia odpowiadającą niższemu wynikowi w tabeli, użyj wartości dla tego wyniku.

Rzuć d20, by określić pierwszy człon nazwy plemienia:
01. Trujące
02. Jadowite
03. Wielkie
04. Czarne
05. Zielone
06. Niebieskie
07. Białe
08. Żółte
09. Dzielne
10. Sprytne
11. Ciche
12. Kościane
13. Bagienne
14. Alabastrowe
15. Bursztynowe
16. Kobaltowe
17. Szmaragdowe
18. Błogosławione
19. Polujące
20. Dzikie

Rzuć k20, by wylosować drugą część nazwy plemienia:
01. Węże
02. Cienie
03. Pająki
04. Kły
05. Pazury
06. Szpony
07. Ogony
08. Krokodyle
09. Szepty
10. Jaszczury
11. Gady
12. Duchy
13. Potwory
14. Bestie
15. Łuski
16. Dzieci
17. Wyląg (w tym przypadku pierwszy człon nazwy należy zmienić na liczbę pojedynczą)
18. Pomioty
19. Zęby
20. Szczęki

Rzuć k8, by określić kolor łusek:
1. Czarne
2. Zielone
3. Pomarańczowe
4. Czewone
5. Czerwono-zielone
6. Czarno-pomarańczowe
7. Granatowe
8. Zielono-brązowe


Rzuć 2k8, by określić ulubioną broń do walki wręcz:
2. miecz
3. miecz i tarcza
4. włócznia
5. włócznia i tarcza
6. topór
7. topór i tarcza
8. topór dwóręczny
9. żadna(pazury)
10. maczuga
11. maczuga dwuręczna
12. żadna(pazury)
13. młot
14. młot i tarcza
15. dwuręczny młot
16. długi nóż


Rzuć k6, by określić ulubioną broń zasięgową:
1. krótki łuk
2. strzałki
3-4. oszczep
5. brak
6. proca

4 komentarze:

Roberd Ponury pisze...

Znakomite! Pożyczam!

Na próbę: Średnie plemię Trujących Pająków o czarno-pomarańczowych łuskach liczy 25 wojowników, 2 bohaterów, wodza i 5 kapłanów; ich ulubione bronie to oszczep i topór.

Tylko trochę dużo tych kapłanów, no chyba że to jakiś rozmodlony naród ;)

Wyjaśnisz, o co chodzi z tym "x% niewalczących"?

Behir pisze...

Generalnie niewalczący to dzieci, starcy i te kobiety, które oficjalnie nie są częścią sił zbrojnych plemienia (ale pewnie jak będzie trzeba to złapią z broń i zrobią najeźdźcom bubę :D), tudzież dowolna oficjalnie nie bojowa grupa (bo w Twoim plemieniu przecież może być tak, że kobiety walczą, a mężczyźni nie). Pisząc to miałem w głowie te typowe zapisy z KP, ale w sumie to ten zapis może oznaczać to, co akurat wydaje Ci się logiczne :)

Roberd Ponury pisze...

Rozumiem, kim są niewalczący, tylko nie do końca wiem, co mam sobie zrobić z tym 150%, tzn. jak mam ten procent policzyć. Zważ na to, że ostatnią Księgą Potworów, którą miałem w ręku, była ta do AD&D 2E i nie znam formularza ;)

Behir pisze...

No sumujesz tych pod bronią, mnożysz i i to "dodatkowi" członkowie plemienia :)